MiddagMovie: Paris, Texas
Filmhuis Oosterbeek is misschien het kleinste, maar zeker het gezelligste filmhuis van Nederland. Voorzien van de nieuwste projectietechniek, 3D-installatie en Dolby 7.1 surround geluid en gedragen door een team van enthousiaste vrijwilligers.
film, arthouse, filmhuis, bioscoop, theater, oosterbeek, renkum, arnhem
1286
product-template-default,single,single-product,postid-35434,theme-bridge,bridge-core-3.3.1,woocommerce,woocommerce-page,woocommerce-no-js,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,transparent_content,columns-4,qode-child-theme-ver-4.0.0,qode-theme-ver-30.8.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-8.0.1,vc_responsive
donderdag 12 december - 14.30u

MiddagMovie: Paris, Texas

“Schitterend gespeelde en gefilmde roadmovie.” (VPRO Cinema)

 10,00

1984, Dld/Fr/VK/VS, Wim Wenders, 145 min.

Onvergetelijke filmklassieker van filmlegende Wim Wenders met de legendarische muziek van Ry Cooder over de eigenzinnige Travis, zijn zoon Hunter, en zijn spoorloze ex-vrouw Jane.

In ‘Paris, Texas’ (1984), een meesterwerk van regisseur Wim Wenders, duikt Travis Henderson (gespeeld door de weergaloze Harry Dean Stanton) na vier jaar vermist te zijn geweest zonder enige herinnering of uitleg plotseling op in de woestijn van Texas. Travis probeert vervolgens zijn leven weer op de rit te krijgen: hij probeert zijn eigen trauma’s te verwerken, wil het contact met zijn zoon weer herstellen en gaat op zoek naar zijn vrouw Jane, van wie hij vervreemd is geraakt.

Wat ‘Paris, Texas’ bijzonder maakt, is de manier waarop het thema’s van verlies, vervreemding, eenzaamheid en verlossing verkent. Het gebruik van het landschap, vooral de uitgestrekte Amerikaanse woestijn, symboliseert de innerlijke leegte en afstand die Travis voelt, zowel fysiek als emotioneel.

‘Paris, Texas’ is een poëtische en atmosferisch film, met lange stiltes en introspectieve momenten die de complexiteit van menselijke relaties benadrukken. Wie ben je nog, als je niets meer herinnert? Hoe kun je relaties met de mensen om je heen weer herstellen? En hoe om te gaan met de dingen die je in het verleden verkeerd hebt gedaan?

Pionier van de New German Cinema, Wim Wenders (Der Himmel Über Berlin), Pulitzer Prize-winnende toneelschrijver Sam Shepard en de Nederlandse meester cinematograaf Robby Müller, bijgestaan door muzikant Ry Cooder maakten van Paris, Texas een van de mooiste filmklassiekers van de hedendaagse cinema. Paris, Texas won precies veertig jaar geleden de prestigieuze Palme d’Or tijdens het Filmfestival van Cannes in 1984.

Met o.a.: Harry Dean Stanton, Nastassja Kinski, Dean Stockwell

Op voorraad

Beschrijving

1984, Dld/Fr/VK/VS, Wim Wenders, 145 min.

Onvergetelijke filmklassieker van filmlegende Wim Wenders met de legendarische muziek van Ry Cooder over de eigenzinnige Travis, zijn zoon Hunter, en zijn spoorloze ex-vrouw Jane.

In ‘Paris, Texas’ (1984), een meesterwerk van regisseur Wim Wenders, duikt Travis Henderson (gespeeld door de weergaloze Harry Dean Stanton) na vier jaar vermist te zijn geweest zonder enige herinnering of uitleg plotseling op in de woestijn van Texas. Travis probeert vervolgens zijn leven weer op de rit te krijgen: hij probeert zijn eigen trauma’s te verwerken, wil het contact met zijn zoon weer herstellen en gaat op zoek naar zijn vrouw Jane, van wie hij vervreemd is geraakt.

Wat ‘Paris, Texas’ bijzonder maakt, is de manier waarop het thema’s van verlies, vervreemding, eenzaamheid en verlossing verkent. Het gebruik van het landschap, vooral de uitgestrekte Amerikaanse woestijn, symboliseert de innerlijke leegte en afstand die Travis voelt, zowel fysiek als emotioneel.

‘Paris, Texas’ is een poëtische en atmosferisch film, met lange stiltes en introspectieve momenten die de complexiteit van menselijke relaties benadrukken. Wie ben je nog, als je niets meer herinnert? Hoe kun je relaties met de mensen om je heen weer herstellen? En hoe om te gaan met de dingen die je in het verleden verkeerd hebt gedaan?

Pionier van de New German Cinema, Wim Wenders (Der Himmel Über Berlin), Pulitzer Prize-winnende toneelschrijver Sam Shepard en de Nederlandse meester cinematograaf Robby Müller, bijgestaan door muzikant Ry Cooder maakten van Paris, Texas een van de mooiste filmklassiekers van de hedendaagse cinema. Paris, Texas won precies veertig jaar geleden de prestigieuze Palme d’Or tijdens het Filmfestival van Cannes in 1984.

Met o.a.: Harry Dean Stanton, Nastassja Kinski, Dean Stockwell

Reviews (0)

Reviews

Er zijn nog geen reviews.

Wees de eerste om “MiddagMovie: Paris, Texas” te reviewen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *